Öne Çıkan Yayın

Camp için Urla'dayız.....

Resim
Ege'nin öyle güzel yerleri var ki ... Gün geçtikçe kendine hayran bırakıyor , kendini bir kez daha sevdiriyor. Bir süredir Camp gezilerine devam etsem de iş güç derken yazma fırsatı bulamadım. Bir çok yere gittim yine çok güzel yerler keşfettim ama ilk yazıyı Demircili Koyu ile başlatmak istedim.

Nisos Samos için Gezi Rehberi !

Nisos Samos... Bizdeki ismi ile Sisam Adası... Bir çok yönden öneme sahip olan Yunanistan'nın Samos adısı ile ilgili bazı bilgileri aktarmaya çalışacağım . Daha önce Bir çok Yunan adasına gitmiş biri olarak diğerlerinden daha farklı özellikleri olduğunu söylememde bir sakınca yok :) Biraz Pahalı , Biraz Tarihsel , Biraz Bilimsel Ve Güzel...

Ulaşım için Türkiye'den Kuşadası Limanını kullanarak adaya ulaşım sağlayabiliyorsunuz. Benizm gittiğim dönemde 2 farklı şirket adanın Pisagor (Pythagorieo) ve Samos limanlarına sefer düzenliyor Meis adasından sonra türkiye sınırlarına en yakın Yunan Toprağı olan Samos Adasına yaklaşık 1,5 saat süren bir sürede Pythagorieo Limanına varıyoruz.İlk iş daha önceden Booking.com üzerinden yaptığımız Otel rezarvasyonumuzu yaptığımız Pototaki bölgesine ulaşmaya çalışıyoruz. Tabi plana göre Tüm adayı dolaşmamız gerekiyor ve Liman içinden adanın batısına uzanan Ana cadde üzerinden ki 10'dan fazla Rent a Car ofisinden bütçemize uygun araç sorguluyoruz.Ada o kadar yoğun ki araç bulmakta çok zorlanıyoruz ancak sonunda günlük 30 € ile 2 günlük macera için Hyundai'imizi kiralıyoruz.( Diğer adalara göre araç kiraları burada iki kat daha pahalı)...

Hemen daha önceden yüklediğim Google Maps offline mod Samos haritamızla Potataki'de denize sıfır Otel'imize ulaşıyoruz. ( Otel dediğime bakmayın Tam bir pansiyon ama beklentim doğrultusunda olduğu için ekstra bir lüks arayışım olmadı ) Ortalama fiyatlı standart bir otel ancak hayatımda gördüğüm en iyi manzara ve kona sahip Maria isminde harika bir işletmecisi var ve her konuda oldukça anlayışlı :) 2 Kişi Gecelik 25 Euro.

İlk iş deniz harika görünüyorken serinleme operasyonu ve kendimizi Ege'nin harika maviliğine bırakıyoruz. Hızlıca toparlanıp kısıtlı zamanda adayı turlamaya başlıyoruz , daha önceden araştırma yapıp gittiğimiz için hızlıca işaretlediğimiz yerlere doğru yola çıkıyoruz.

İlk durak Samos Limanı , burası Samos'un ana limanı ve Cruise Gemilerinin tümü bu limanı kendilerine bir durak olarak benimsemiş durumdalar.Adanın En büyük şehir yapısı ve hareketin tümü kordon benzeri bu bölgede gerçekleşiyor.

Hızlıca burayı da gezip sıradaki durağımız Kokarini'ye ulaşıyoruz...Burası adanın kuzey rüzgarlarına açık kısmı ve tatilciler için iyi bir kite surf imkanı sunuyor tabiki turkuaz rengiyle de bizi kendine hayran bırakmayı başarıyor. Yemek molası için sahil kenarında sıralanmış otel barlarından birine (Brika Bar ) geçiyoruz. menüde Et ve balık seçenekleri mevcut ancak zaten Yunanistan'ın zengin balık menüsüne daha önceden aşikar olduğumuz için Özel Kuzu eti spesyalini denedim ve tek kelime ile harika :) Daha önce Yurt dışına çıkmamış okurlarımız için bir hatırlatma ! Genellikle bir çok avrupa ülkesine Ekmek , Servis Hizmeti  ,Masada Duran Su ek ücrete tabii oluyor. Bunların dışında bahşiş bırakmak da bir gelenek ve eğer bir miktar da olsa bahşiş bırakmıyorsanız , Size Öküz muamelesi yapabilirler :) Toplam 2 kişilik yemek 35 Euro tutuyor 20 cl. Ouzo dahil )

Hemen aracımıza biniyoruz ve devam ediyoruz , sıradaki liman Karlovasi burası Yunanistana açılan kapı niteliğinde adanın Kuzey doğusunda yer alan bölge oldukça sakin ve pek turistik değil...Genellikle sabit halkın yaşadığı bir alan olarak nitelendiriliyor.Bölgede bir çok Atina'lı Armatör'ün özel mülkleri olduğunu da söylemem gerekir.

Ayrıca Pythagorieo 'dan da bir çok adaya feribot ulaşımı mevcut aşağıdaki fotoğraftan tarife hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Adanın etrafında tam bir tur atarak Potokaki'de yer alan Deniz manzaralı odamıza geri dönüyoruz.Ve biraz dinlenip Pythagoreio merkezine aracımız ile ilerliyoruz yaklaşık 3-4 Km lik bir mesafede şehre inip hızlıca geziyoruz.Akşam için Yemek planımız için iyi bir Taverna arıyoruz ancak pek hoşumuza gitmediği için hızlıca arabaya atlayıp Samos limanında yer alan Greek Garden'a gidiyoruz.Otantik bir mekan ancak bizim gittiğimizde Müzik organizasyonu yoktu :( Bizde yediğimiz güzel yemekleri mideye indirip devam ediyoruz ve ilk günü tamamlıyoruz.

Pisagorun Doğduğu ve Yaşadığı yer olarak biliniyor bu liman bölgesi ve onun ismini almış , Teoremlerinin yanı sıra en çok bilinen Adalet ve Aç gözlülüğe vurgu yapan özel bardağını da almadan gelmeyin derim , her yerde satılıyor ve fiyatı 5 € dan başlayıp 30 € kadar çıkıyor. Mantık basit gerekenden fazlasını istersen herşeyi kaybedersin....!

Son günümüzü de değerlendirmek için erkenden kalkıp inanılmaz sakinlikteki Ege sularında bir ayılma operasyonu yapıyoruz ve denizin keyfini çıkarıyoruz.Akşam Feribot'a yetişmek üzere öğleden sonra Pythagorieo limanına gidip aracı teslim ettikten sonra Limanın sonunda bulunan Deniz kenarı bir restorant'da son kez Ouzo ile sakinleşip mükemmel yemeklerin tadını çıkarıyoruz. Saat 19:00 'a kadar Liman'da alışveriş yapıp Feribotumuza binerek Topraklarımıza geri dönüyoruz.

Feribot için Aşağıdaki Link'den faydalanabilirsiniz.